Bij Alex en Berry aangekomen. - Reisverslag uit Levin, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu Bij Alex en Berry aangekomen. - Reisverslag uit Levin, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu

Bij Alex en Berry aangekomen.

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

24 December 2007 | Nieuw Zeeland, Levin

Hallo allemaal,

Voor de Kerst dus toch nog net gelukt om een berichtje achter te laten. Eergisteren zijn van Togariro (The Chateau) naar Napier gereden. We reden door een veel stiller deel van Nieuw Zeeland en het was dus ook niet erg druk op de weg. Napier ligt ongeveer een kilometer of 60 ten zuiden van Gisborne waar een paar dagen geleden de aardbeving was. Het schijnt dat ongeveer half Nieuw Zeeland er wel iets van heeft meegekregen maar wij hebben er helemaal niets van gemerkt. In Gisborne zelf is toch nog voor meer dan 20 miljoen Euro schade aangericht, dus blijkbaar toch iets zwaarder dan we op het eerste gezicht dachten. Ook in Levin, waar we nu zijn blijkt de aarde een beetje bewogen te hebben.
Eergisteren zijn ook Barry en Alex naar Napier gekomen en hebben in hetzelfde hotel overnacht als wij. Het was een heel gezellig weerzien. Napier is overigens een stuk die in de jaren 30 volledig verwoest is door een aardbeving en volledig herbouwd in de Art Deco stijl. Als je door de straten loopt krijg je echt het gevoel van de tijd van de Charlston. Eens per jaar hebben ze een week waarin alles weer terug gaat naar die jaren en iedereen zich kleedt als in die tijd. Gisteren zagen we alleen erg veel oldtimers op straat. Gisteren hebben we ook de auto weer ingeleverd en hebben Alex en Barry ons meegenomen, via de toeristische route naar Levin. Hoogtepunt van de dag was een flink stuk met de 4 wheel drive over het strand. Bij ons strikt verboden, maar hier doen ze het allemaal. Vannacht hebben we uitstekend geslapen in hun prachtige huis. Allemaal vrijstaande huizen met een flink stuk grond en alles gelijkvloers. In Nederland onbetaalbaar, maar hier heel normaal. Vanavond is het Kerstavond, maar het blijft allemaal erg onwerkelijk. Je hoort op de radio de Kerstmuziek, maar de sfeer is totaal anders als bij ons in het kikkerlandje. De korte dagen, de lichtjes, de "kou" (en de regen) zijn voor ons dingen die bij Kerstmis horen. Hier is alles omgekeerd. Het voelt alsof er midden in de zomer kerstmuziek op de radio gedraaid wordt. In de winkels lopen ze, net als bij ons, ook met Kerstmutsen en rendierhoorns op, maar wel in een T-shirt met sandalen. Al met al dus wel een heel bijzondere ervaring. We blijven hier tot donderdag, als ze ons nog laten weggaan, want ze vinden het wel echt te gek dat er familie uit Nederland overgekomen is. Daarna gaan we naar Wellington en moeten vrijdagochtend al heel vroeg (7.50 uur) bij de boot naar het Zuidereiland zijn. Ik denk dat het niet gaat lukken om heel snel weer wat te schrijven omdat we eerst in een Bed & Breakfast zitten en daarna ergens op een eiland. Maar je weet het nooit natuurlijk.
In ieder geval nogmaals fijne Kerstdagen voor iedereen in de gedachte dat we hier al (bijna) begonnen zijn als jullie dit lezen

Groeten Tineke, Annemiek en Hans

• 24 December 2007 - 08:04

Peggy:

Goedemorgen!
    Wat leuk! Doe je wel de groetjes aan Alex & Barry van ons!!! Kan me wel voorstellen dat ze blij is jullie weer te zien! Fijne kerstdagen en we bellen morgen! Kus Peggy

• 24 December 2007 - 08:45

Ron:

Hier ff wat uit Zaandam, Pa heb ik gisteravond 23/12 naar de heel begeleid hij had het heel benauwd en de huisarts liet de ambulance komen, hij kreeg het vocht niet meer weg (had opa dirk ook) in de ambulance een spuitje met een middel en in het ZMC moest hij al heel nodig plassen en daarna ging het meteen beter. vandaag zal wel duidelijk worden of hij weer naar huis kan!! nou geniet maar van de NZ kerst gr Bossies

• 24 December 2007 - 11:28

Peter En Nell:

Hai lieve luitjes,

wat een heerlijk bericht weer en lachen hoor over de wijze waarop jullie Kerstavond vieren. Bij Peter gieren de zenuwen al door zijn keel daar het vanavond Heiligabend is en hij nog niet weet welke Kerstman hem gaat verwennen. Wij zijn druk bezig met gedichten en surprises en zullen een toast op jullie gezondheid uitbrengen als wij bij KJMBF zijn. Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria!!!!! Kan het zijn dat jullie nog steeds last hebben van een Jetlag, dat jullie het beven van de aarde niet gevoeld hebben? Nog steeds een beetje bovenaards gevoel? Ik vind het heel fijn voor jullie, dat ook jullie deze dagen doorbrengen met familie. Wij wensen ook hele fijne Kerstdagen en om 12.00 uur Happy Birthday Tineke. Of ben je nu al jarig?
    Voor jullie heel veel lieve groetjes ook aan Alex en Berry van:
    Trixie, Monster, Peter en Nell

MARY CHRISTMAS

Van alle 5 de Blokkertjes

• 24 December 2007 - 15:39

Afra:

klinkt heel gezellig allemaal kerst vieren op sandalen, hebben Josef en Maria ook vast gedaan. een zalig kerst feest en een hele gezellige 51ste verjaardag Tineke en tot het volgende contact.
    Groeten Afra

• 24 December 2007 - 21:45

Annabelle:

Mooi hoor, de foto's en berichten zo binnen via de mail!
    Ik lees jullie reisverslagen omdat ik regelmatig achter pa's lap-top zit. Erg leuk!

Als jullie dit lezen is de kerst vast al achter de rug en is het al 2008. Hoop van harte dat jullie het gezellig en lekker warm gehad hebben deze dagen en dat jullie nog veel mooie dingen gaan zien!

Geniet ervan en veel plezier samen!

Annabelle

• 25 December 2007 - 11:28

Peggy En Stefan:

Hohoho Merry Christmas!!!
    Alvast een hele fijne verjaardag en we bellen straks!!

Liefs Peggy en Stefan

• 26 December 2007 - 15:57

Nell:

Hai,

vandaag Klaas en Joke gevraagd een kopje koffie te komen drinken om jouw verjaardag te vieren. Ik zit nu met Joke achter de computer en we hebben de hele reeks reisverhalen samen gelezen en genoten. Wij drinken er 1 of misschien wel 2 op jullie gezondheid en voor strakjes "Goedemorgen". Gauw weer schrijven hoor!!!

Lieve groetjes van Joke en Nell

• 29 December 2007 - 20:54

Aldert En Ada:

We merken aan de enthousiaste verhalen dat jullie het meer dan naar de zin hebben.Het is heel leuk om te lezen.De kerst zit er op en we zijn onderweg naar het nieuwe jaar dat jullie eerder zullen beginnen dan wij.Alvast de beste wensen en tot in januari.
    Groetjes van A & A.